Tulen ja jään joulu -tapahtuma käynnistyy viikonloppuna

Tulen ja jään joulu -tapahtuman päänäyttämöinä toimivat Hämeenlinnan tori ja Hämeen linna. Ohjelmaa on tarjolla kahtena joulunalusviikonloppuna 14.-15.12. ja 21.-22.12.

Yleisöllä on mahdollisuus nauttia joulutoritunnelmasta. Torin myyntikojuissa on tarjolla glögiä ja pientä purtavaa, mm. burgereita ja muita herkkuja.

Tuomaan markkinat -viikonloppu 14.-15.-12.2019

Ensimmäisenä tapahtumaviikonloppuna järjestetään linnalla perinteiset Tuomaan markkinat (14.-15.12. klo 10-16), jolloin käsityö- ja muu joulunajan tuotteiden myynti keskittyy linnalle. Toisena tapahtumaviikonloppuna myös Hämeenlinnan torilla on runsaammin kauppiaita.

Torin lavalla nähdään myös ohjelmaa. Luvassa on mm. tanssiesityksiä, kuorolaulua, taistelunäytöksiä sekä tietenkin Joulupukki. Joulupukki on paikalla 14. ja 15.12. klo 15.

Ohjelmaa on tarjolla tapahtumaviikonloppuina klo 14-18. Tulen ja jään joulu tuo juhlavalaistuksen paitsi Hämeen linnalle, myös torin ympäristöön.

– Olemme luoneet melko ainutlaatuisen valaistuskokonaisuuden Hämeenlinnan torille ja ympäröiviin rakennuksiin, kertoo projektipäällikkö Kalle Tanhuanpää Hämeenlinnan Nuorkauppakamarista.

–Torille kannattaakin suunnata illansuussa, jolloin tunnelma on parhaimmillaan.

Linnan juhlavalaistus sytytetään 14.12. klo 16.30.

Torin luistinkenttä aukeaa lauantaina 14.12.2019

Lauantaina 14.12. avataan yleisölle tekojäärata Hämeenlinnan torilla. Luistelu radalla on ilmaista, ja luistinkenttä pysyy torilla aina tammikuun loppuun asti. Paikalle on tuotu myös pukuhuone luistinten vaihtoa varten. Pukuhuone on avoinna päivittäin klo 8-22.

Kenttä on tarkoitettu vain luisteluun, joten mailojen tai muiden pelivälineiden käyttö ei ole sallittua.

Lapsille on tarjolla ilmaista, ohjattua luistelua joulunalusviikolla. Maanantaista perjantaihin 16.-20.12. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta järjestää lapsille jääkentällä ohjattua luistelua Onni-karhun kanssa päivittäin klo 16-18. Lauantaina 21.12. Ice ry järjestää radalla ohjattua leikkiä lapsille klo 17.

Lisätiedot:

Projektipäällikkö Kalle Tanhuanpää, Hämeenlinnan Nuorkauppakamari