Uimahallit avataan helmikuun alussa, pitäjien kuntosaleille pääsee 27.1. alkaen

Etelä-Suomen aluehallintovirasto päätti 25.1.2022 jatkaa sisäliikuntatilojen sulkua kahden viikon ajan. Sulkupäätöksen ulkopuolelle jäävät kuitenkin matalan riskin liikuntatilat, kuten uimahallit ja kuntosalit. Hämeenlinnan ja Lammin uimahallit saadaan avattua yleisölle tiistaina 1. helmikuuta, pitäjien kuntosalit ovat asiakkaiden käytössä heti rajoituksen päätyttyä eli 27.1. alkaen. Muissa sisäliikuntatiloissa sallitaan edelleen lasten ja nuorten harrastustoiminta.

Uimahallit auki tiistaina 1.2.

Aluehallintoviraston päätös mahdollistaa uimahallien avaamisen yleisölle mutta tiloissa on edelleen noudatettava tartuntatautilain 58 d § mukaisia rajoituksia. Hämeenlinnan ja Lammin uimahalleissa asiakasmäärä rajoitetaan puoleen normaalista. Kaikille asiakkaille suositellaan kasvomaskin käyttöä aula- ja pukuhuonetiloissa, hyvää käsihygieniaa sekä turvaetäisyyksien säilyttämistä kanssauimareihin. Uimahalliin voi saapua vain täysin oireettomana.

Aikuisten ryhmäliikunta pysyy kuitenkin edelleen tauolla AVI:n määräyksen mukaisesti 9.2.2022 asti, joten vesijumppia ei vielä päästä käynnistämään. Asiakkaiden sarjakäynteihin lisätään voimassaoloaikaa automaattisesti yhtä monta päivää kuin halli on ollut suljettuna. Asiakkailta ei vaadita koronapassia uimahallissa asiointiin.

Kuntosaleille pääsee heti torstaina

Pitäjien kuntosalit Lammilla, Iittalassa, Hauholla sekä Rengossa saadaan asiakkaiden käyttöön heti sulkupäätöksen päätyttyä, torstaista 27.1.2022 alkaen. Tiloissa noudatetaan tartuntatautilain 58 d § mukaisia asiakasmäärärajoituksia ja saleilla sallitaan enintään 10 henkilön yhtäaikainen oleskelu. Asiakkaiden edellytetään noudattavan hyvää hygieniaa ja mm. kuntosalilaitteiden pyyhkimistä puhdistusaineella käytön jälkeen.

Koko tiedote Liikuntahallien sivuilla