Uni-ARXantai -tapahtuma perheille la 9.3. klo 10-14

Koko perheen pyjamabileet ARXilla!

Uniteemaisen päivä ohjelmassa on monenmoista mukavaa tekemistä! Unimaa perheiden pienimmille on unenomainen leikki, jossa tehdään myös unihiekkateoksia, ja tarpeettomat unitutit voi lahjoittaa eteenpäin. Nukkumattien matkassa -työpajassa tunnistetaan yön ääniä, ja Mustetahramöröt-piirtelypajassa omat möröt päätyvät paperille.

Tanssiteatteri Raatikon Vihreä Portti -tanssityöpaja on Keinusalissa klo 12-12-40. Työpaja on suunnattu 3-9-vuotiaille, ja mukaan mahtuu 25 osallistujaa. Ilmoittaudu ennakkoon ARX-talon aulassa klo 10 alkaen! Vihreä Portti -tanssipaja on tanssillinen satu, joka saa kehon ja mielikuvituksen liikkeelle. Pajassa tutustutaan ihmeotus Felineen, joka on kovin tutunoloinen: hänessä on piirteitä sekä ihmisestä että eläimestä. Feline on utelias ja haluaisi saada uusia ystäviä vihreän portin toiselta puolelta, ihmislasten puolelta. Työpajan ja koreografian on suunnitellut Heidi Masalin.

Kanttia kanssa! -lastennäytelmä on Eppu Nuotion käsikirjoittama ja ohjaama, visuaalisesta suunnittelusta vastaa Sanna Pelliccioni ja lavalla nähdään Maami Snellman. Minna Canthin juhlavuoden kunniaksi tehty esitys Kanttia kanssa! tutustuttaa lapset Minna Canthiin ja hänen työhönsä. Esityksessä yleisö näyttelee tärkeää osaa: he ovat kuopiolaisia, kaupan asiakkaita, lapsia, naapureita, palvelusväkeä, virkamiehiä, rautatieläisiä, lukijoita, kriitikoita, salonkilaisia, kollegoita. Esitystä suositellaan 5-8-vuotiaille, ja sen kesto on 40 min. Katsojilla on mahdollisuus osallistua esitysten jälkeen sanataidetyöpajoihin, jotka ohjaa Maami Snellman. Esitykset ovat ARX-talon Miniteatterilla alkaen klo 10.30 ja 13.

Lasten suosikki E niin kuin eläin -näyttely on hauska kattaus perinteisiä koulujen opetustauluja ja pehmoeläimiä sekä eläinaiheisia runoja ja lastenkirjoja. Eläinasut odottavat pikkuväkeä: haluatko olla leijona, kilpikonna, hauki vai kirahvi? Galleria ARXin 3X-elämystilassa piipahdellaan avaruudessa ja vedenalaisessa maailmassa sekä unelmoidaan.

Art Café Intolassa nautitaan pillimehut ja kahvit herkkuineen. Ohjelmasisältö on maksuton. Ota oma unikaveri mukaan ja pukeudu uniasuun, jos niin haluat!

Uni-ARXantai la 9.3.2019 klo 10-14 ARX-talossa, Keinusaarentie 1, Hämeenlinna

Lisätiedot: