Vammaisneuvoston Avainteko-kunniamaininnan sai Hämeenlinnan Uusi Kesäteatteri

Hämeenlinnan vammaisneuvosto on jakanut vuosittain Avainteko- kunniamaininnan yhteisölle tai yksityishenkilölle tai yritykselle tai yhdistykselle, joka on toiminnallaan jotenkin erityisesti vaikuttanut positiivisesti vammaisten elämään.

Tänä vuonna Avainteko-kunniamaininta annettiin Hämeenlinnan Uudelle Kesäteatterille (HUK), joka on kehittänyt toimintaansa kaupunginpuistossa vammaisystävälliseksi. Katsomopaikat, väliajalle tarjoilut sekä wc ja paikoitusalueet on huomioitu apuvälineitä käyttäville, henkilökunta lipunmyynnistä, paikoitusalueen ohjeistajasta makkaranpaistajaan, on huomaavaista ja ystävällistä.  Ohjelmisto on ollut iloa ja hyvää mieltä tuova useita vuosia, jonka toivotaan jatkuvan edelleen.

Avainteko-kunniamainintaa on jaettu toistakymmentä vuotta ja ovat saaneet mm. Metsähallituksen Evon luonnonpuiston Jere Rauhala, Sale Poltinaho, linja-autonkuljettaja Mari Kankaanniemi sekä K-market Sampo.

Avainteko-palkinnon jako
Pia-Nina Mohr jakoi Avainteko-palkinnon Hämeenlinnan Uudelle Kesäteatterille. Palkinnon otti vastaan teatterinjohtaja Otto Kanerva.

Pia-Nina Mohr
vammaisneuvoston puheenjohtaja