Yrittäjille luvassa konkreettista kyytiä digihaasteisiin

Hämeenlinnan seudun yrityksille on nyt tarjolla konkreettista ja maksutonta apua verkkosivujen, verkkokaupan, sosiaalisen median kanavien tai muiden digitaalisten markkinointikanavien kanssa. Digiosaamista pääsee treenaamaan sekä kantakaupungissa että pitäjissä järjestettävissä valmennuksissa ja työpajoissa. Yritykset voivat myös pyytää asiantuntijan luokseen yrityskohtaisia digihaasteita ratkomaan.

Linnan Kehityksen marraskuussa starttaava Digikyyti-hanke vastaa yritysten haasteisiin ja auttaa yrityksiä digiosaamisen kehittämisessä ja kasvattamisessa – yrityksen koosta tai toimialasta riippumatta. Ensimmäisenä Linnan Kehityksen digiosaajat lähtevät kiertämään Hämeenlinnan pitäjiin tuoden digin ilosanomaa mahdollisimman lähelle pitäjien yrittäjiä. Myös kantakaupungin yrittäjille on oma tilaisuutensa.

”Digitaalisten kanavien tehokas hyödyntäminen auttaa yrityksiä kasvamaan ja on yksi yritysten elinehdoista”, Digikyyti-hankkeen kuskit, Annamaria Laine ja Ville Viholainen Linnan Kehityksen yrityspalveluista toteavat.

”Digitaalinen maailma kehittyy hurjaa vauhtia ja yrityksen pitäisi pysyä mukana kyydissä, etteivät asiakkaat karkaisi kilpailijoille. Se voi kuitenkin olla haastavaa, jos yritystoiminnan muut osa-alueet pitävät kiireisenä, eikä uusien kanavien käyttöä ehdi kunnolla opettelemaan. Vähemmän tietotekniikkaa käyttäneille digimaailma, esimerkiksi somekanavat, voi tuntua ylitsepääsemättömän vaikealta.”

Nainen pitää kädessään matkapuhelinta ja miehellä on sylissään tietokone
Digikyyti-hankkeet kuskit, Linnan Kehityksen Annamaria Laine ja Ville Viholainen.

Digibussit – valmennuksia ja työpajoja

Valmennusten ja työpajojen avulla lisätään yrittäjien ymmärrystä digitaalisista kanavista ja niiden tärkeydestä. Syksyn 2022 pitäjäkiertueella tuodaan tärkeimmät pointit esiin yleisimpien digikanavien hallinnassa. Samalla yrityksiltä tiedustellaan, mitkä kanavat tai käytännöt tuntuvat haasteellisimmilta ja mihin opastusta erityisesti kaivattaisiin. Digikyydissä järjestetään jatkossa valmennuksia esiin nousseista aiheista keväisin ja syksyisin.

Digitaksit – yrityskohtaista apua

Jokaisella yrityksellä on mahdollisuus hakea myös yrityskohtaista apua digihaasteisiinsa, yrityksen toimialasta riippumatta. Yritys saa luokseen asiantuntijan auttamaan yritystä eteenpäin ja kehittämään sen digiosaamista seuraavalle tasolle. Asiantuntijoina pyritään käyttämään paikallisia osaajia. Yrityskohtaista digiapua voi hakea loppuvuodesta 2022 alkaen erillisellä lomakkeella.

”Yrityskohtaista apua varten kartoitamme lähialueelta erilaisia digimarkkinoinnin osaajia, joista keräämme markkinointiosaajien verkostoa. Tarkoitus on hankkeen puitteissa luoda markkinointiosaamisen ekosysteemi alueen asiatuntijoista ja synnyttää toimijoiden välille yhteistyötä, jolloin heistä on jatkossa enemmän apua myös yrityksille. Verkostoon otetaan mukaan myös alan opiskelijoita”, digikuskit vinkkaavat.

Digikyyti-hankkeen tulevat tilaisuudet:

15.11. Digiaamu Iittalassa klo 8.30 – 10.00.
17.11. Digiaamu Tuuloksessa klo 8.30 – 10.00.
22.11. Digiaamu Lammilla klo 8.30 – 10.00.
29.11. JOHKU verkkokauppavalmennus osa 1 Scandic Aulangolla 8.30 – 12.30.
1.12. Digiaamu Rengossa klo 8.30 – 10.00.
2.12. Digiaamu Hauholla klo 8.30 – 10.00.
8.12. JOHKU verkkokauppavalmennus osa 2 Scandic Aulangolla 8.30 – 12.30.
8.12. DIGIafterit PARKKI Business Parkissa klo 16.00 – 19.00.

Lisätietoja:

Ville Viholainen
ville.viholainen@linnan.fi

Annamaria Laine
annamaria.laine@linnan.fi

Digikyyti on Euroopan aluekehitysrahaston rahoittama hanke.