Uusien maksupäätösten ja laskutuksen aikataulu pitkäaikaisissa koti- ja asumispalveluissa

Asiakasmaksulain muuttumisen johdosta olemme selvittäneet tulo- ja vähennystiedot ja tehneet uudet maksupäätökset kaikille säännöllisen kotihoidon asiakkaille. Pitkäaikaisten asumispalvelujen asiakkaiden osalta työ on vielä kesken. Asiakkaita on Hämeenlinnassa suuri määrä (yhteensä noin 1800), ja työ vie valitettavasti aikaa.

Asiakkaita laskutetaan 1.7. alkaen takautuvasti uuden maksupäätöksen mukaisilla palveluhinnoilla. Joudumme laskuttamaan asiakkaita kaksi kuukautta kerrallaan, jotta pääsemme jatkossa ajantasaiseen aikatauluun. Ensin laskutamme heinä-elokuun palvelusta, jonka jälkeen vuorossa on syys-lokakuun laskutus. Tämän jälkeen laskutus jatkuu normaalisti yksi kuukausi kerrallaan.

Viime viikolla lähti kotihoidon laskutus heinä-elokuulta. Pitkäaikaisten asumispalvelujen osalta heinä-elokuun laskutus ei ole vielä valmistunut. Tämä pyritään saamaan valmiiksi marraskuun aikana.

Mikäli Teillä on vaikeuksia maksaa lasku eräpäivään mennessä, ottakaa yhteyttä Ikäihmisten asiakasohjausyksikön palvelusihteereihin eräpäivän siirtämiseksi tai maksusuunnitelman tekemiseksi p. 03 621 2487 (arkisin klo 9-10), asiakasohjaus.laskutus@hameenlinna.fi.

Pahoittelemme asiakkaillemme muutoksesta aiheutuvaa vaivaa ja pyydämme kärsivällisyyttä. Teemme parhaamme, jotta laskutus saadaan ajan tasalle mahdollisimman pian.

Hämeenlinnan kaupungin asiakasohjausyksikkö