Meluilmoitus
Tilapäinen melu
Melua ja tärinää aiheuttavasta tilapäisestä toiminnasta on tehtävä ilmoitus viimeistään 30 vrk ennen toiminnan alkua
Toimintaa ei saa aloittaa, ennen kuin ilmoituksen tekemisestä on kulunut 30 vuorokautta.
Hämeenlinnassa ja Hattulassa ilmoitukset tehdään Hämeenlinnan kaupungin viranomaispalveluihin.
Tarkemmat säännökset ovat Hämeenlinnan ympäristönsuojelumääräyksissä.
Ulkotiloissa järjestettävät tapahtumat
Jos tapahtumassa käytetään äänentoistolaitteita, on se mahdollista klo 7 – 22 välisenä aikana.
Äänentoistolaitteiden käyttö klo 22 – 24 välisenä aikana sekä muut melua aiheuttavat tapahtumat edellyttävät yhteydenottoa valvontaan riittävän ajoissa, viimeistään 30 vrk ennen tapahtumaa.
Tarkemmat säännökset ovat Hämeenlinnan ympäristönsuojelumääräyksissä.
Yleisöä altistavan melun huomioimisesta on määräyksiä terveydensuojelujärjestyksessä.
Tapahtumien meluilmoitukset voidaan tehdä myös suuren yleisötilaisuuden lomakkeella.
Lisätiedot:
Laine Terhi
- Ympäristötarkastaja,71865
- 050 466 0417
- terhi.laine@hameenlinna.fi