Laskutus ja verkkolaskuosoite
Hämeenlinnan kaupunki ottaa vastaan vain sähköisiä laskuja. Hämeenlinnan kaupunginhallitus on 21.6.2010 § 32 tehnyt päätöksen, että kaupunki ei ota vastaan paperilaskuja. Siirtymäaika on ollut pitkä ja on päättynyt vuonna 2020.
Hämeenlinnan kaupunki ei ota ostolaskuja vastaan sähköpostilla.
Hämeenlinnan kaupungin verkkolaskuosoitetiedot:
• Verkkolaskuoperaattori Telia /CGI Oy
• Välittäjätunnus 003703575029
• Verkkolaskuosoite (OVT-tunnus) on 003701469214
Hämeenlinnan kaupungille osoitetuilla verkkolaskuilla tulee näkyä seuraavat laskutusosoitetiedot:
Hämeenlinnan kaupunki
Tilaava työyksikkö/yhteyshenkilö
003701469214
PL 299
02066 DOCUSCAN
Yllä olevien osoitetietojen tulee näkyä laskuilla, jotta paperilla lähetettävät maksumuistutukset ohjautuvat oikeaan osoitteeseen.
Toimitusosoitteemme eivät muutu. Mainoksia, tiedotteita ja tavaroita ei saa lähettää em. Docuscanin laskutusosoitteeseen, vaan erilliset lähetteet, tuotteet ja tiedotteet on lähetettävä tilaajan ilmoittamaan posti-/toimitusosoitteeseen. Väärään osoitteeseen lähetetyn toimituksen käsittelykustannuksista vastaa lähettäjä.
Jos laskuun kuuluu liitteitä, joita ei voi lähettää suoraan laskun mukana, ne tulee lähettää laskutettavan työyksikön postiosoitteeseen, ei laskulla näkyvään Docuscanin osoitteeseen. Kaupungin työyksiköiden postiosoitteita liitteenä.
Laskuilla tulee ehdottomasti näkyä seuraavat tiedot:
- Laskun saaja: Hämeenlinnan kaupunki
- Hämeenlinnan kaupungin y-tunnus: 0146921-4
- Tilaavan työyksikön nimi
- Tilaajan nimi
Toimittaja voi tehdä Hämeenlinnan kaupungille verkkolaskuja käyttämällä Sarastia Oy:n ylläpitämää maksutonta toimittajaportaalia
Toimittajaportaalin käyttötunnusten tilaus tehdään Sarastia Oy:n asiakaspalvelun kautta joko puhelimella: 0206 399 400 tai Sarastian nettisivujen kautta: https://www.sarastia.fi/ohjeet-laskuttajalle/
Samalla sivulla myös linkki portaalin ja ohjeistusta sen käyttöön.
Lisätietoja ostolaskuihin liittyen antaa: laskentasihteeri Annina Aalto, puh. 050- 5091 585 tai annina.aalto@hameenlinna.fi
Ohjeistusta toimittajaportaalin käyttöön saa Sarastia Oy:n asiakaspalvelusta, kts. yhteystiedot yllä.
Kaupungin myyntilaskut
Hämeenlinnan kaupungin laskuilla on yleisemmin maksuaikaa 14 päivää. Mikäli tarvitset lisätietoa laskun sisällöstä tai haluat tehdä siitä reklamaation, soita laskulta löytyvän laskuttavan yksikön puhelinnumeroon. Ennen eräpäivää on mahdollista neuvotella maksuaikataulun muutoksista laskuttajan kanssa.
Kaupungin palvelukumppanina toimii Lowell Oy, jolle olemme ulkoistaneet maksumuistutusten lähettämisen. Mikäli velallinen muistutuksesta huolimatta laiminlyö maksuvelvollisuutensa, Lowell käynnistää kaupungin toimesta perintätoimet ja perii saatavaa kaupungille. Uudesta maksuaikataulusta on mahdollista sopia myös Lowellin kanssa.
Rakentamispalveluiden käännetty arvonlisäverovelvollisuus
Kaupunginhallitus on 28.3.2011/ 12 § tekemällään päätöksellä todennut, että kaupunki kuuluu käännetyn arvonlisäverotuksen piiriin kiinteistöön kohdistuvien rakentamispalvelujen ostajana.
Kaupunginhallituksen päätös perustuu siihen, että Hämeenlinnan kaupunki myy kiinteistöön kohdistuvia rakentamispalveluita ulkopuolisille muutoin kuin satunnaisesti.
Hämeenlinnan kaupungin (y-tunnus 0146921-4) rakentamispalveluiden ostoihin sovelletaan käännettyä verovelvollisuutta. Kaupungin tulee saada ostamistaan rakentamispalveluista arvonlisäveroton ostolasku.
Lisätietoja käännetystä arvonlisävelvollisuudesta antavat:
- controller (kaupunkirakenne) Eijaliisa Koskela, puh. 03 621 2467
- controller (tilapalvelut) Hannu Sointu, puh. 03 621 2009
- talouspäällikkö Päivi Selonen, puh. 03 621 2212