Laskutus- ja verkkolaskuosoite
Hämeenlinnan kaupungilta Kanta-Hämeen hyvinvointialueelle siirtyvien palveluiden laskutus
Hämeenlinnan kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelut sekä Kanta-Hämeen pelastuslaitos siirtyvät 1.1.2023 Kanta Hämeen hyvinvointialueelle (HVA). Jos laskutatte sosiaali-tai terveyspalveluiden yksiköitä tai pelastuslaitosta palveluista tai tavaroista, jotka on luovutettu vuoden 2023 puolella, tulee laskut niistä lähettää Kanta-Hämeen hyvinvointialueelle. Hyvinvointialueen laskutusosoitetiedot löytyvät Oma Hämeen nettisivuilta.
Vuodelle 2022 kohdistuvat laskut laskutetaan Hämeenlinnan kaupungilta.
Hämeenlinnan kaupunki ottaa vastaan vain sähköisiä laskuja.
Hämeenlinnan kaupunki ei ota laskuja vastaan sähköpostilla.
Hämeenlinnan kaupungin verkkolaskuosoitetiedot
• Verkkolaskuoperaattori Telia /CGI Oy
• Välittäjä/operaattoritunnus 003703575029
• Verkkolaskuosoite (OVT-tunnus) on 003701469214
Hämeenlinnan kaupungille osoitetuilla verkkolaskuilla tulee näkyä seuraavat laskutusosoitetiedot
Hämeenlinnan kaupunki
Tilaava työyksikkö/yhteyshenkilö
003701469214
PL 299
02066 DOCUSCAN
Yllä olevien osoitetietojen tulee näkyä laskuilla, jotta paperilla lähetettävät maksumuistutukset ohjautuvat oikeaan osoitteeseen.
Toimitusosoitteemme eivät muutu. Mainoksia, tiedotteita ja tavaroita ei saa lähettää em. Docuscanin laskutusosoitteeseen, vaan erilliset lähetteet, tuotteet ja tiedotteet on lähetettävä tilaajan ilmoittamaan posti-/toimitusosoitteeseen. Väärään osoitteeseen lähetetyn toimituksen käsittelykustannuksista vastaa lähettäjä.
Jos laskuun kuuluu liitteitä, joita ei voi lähettää suoraan laskun mukana, ne tulee lähettää laskutettavan työyksikön postiosoitteeseen, ei laskulla näkyvään Docuscan-osoitteeseen.
Laskuilla tulee ehdottomasti näkyä seuraavat tiedot:
- Laskun saaja: Hämeenlinnan kaupunki
- Hämeenlinnan kaupungin y-tunnus: 0146921-4
- Tilaavan työyksikön nimi
- Tilaajan nimi
Hämeenlinnan kaupungille voi tehdä verkkolaskuja käyttämällä Sarastia Oy:n ylläpitämää maksutonta toimittajaportaalia.
Toimittajaportaalin käyttötunnusten tilaus tehdään Sarastia Oy:n asiakaspalvelun kautta joko puhelimella: 0206 399 400 tai Sarastian nettisivujen kautta. Samalla sivulla myös linkki portaalin ja ohjeistusta sen käyttöön.
Ohjeistusta toimittajaportaalin käyttöön saa Sarastia Oy:n asiakaspalvelusta, katso yhteystiedot yllä.
Jos verkkolaskun tekeminen omassa laskutusjärjestelmässä tai toimittajaportaalissakaan ei onnistu, niin paperilasku tulee lähettää osoitteeseen:
Hämeenlinnan kaupunki
Tilaava työyksikkö/yhteyshenkilö
003701469214
PL 299
02066 DOCUSCAN
Kaupungin myyntilaskut
Hämeenlinnan kaupungin laskuilla on yleisemmin maksuaikaa 14 päivää. Mikäli tarvitset lisätietoa laskun sisällöstä tai haluat tehdä siitä reklamaation, soita laskulta löytyvän laskuttavan yksikön puhelinnumeroon. Ennen eräpäivää on mahdollista neuvotella maksuaikataulun muutoksista laskuttajan kanssa.
Kaupungin palvelukumppanina toimii Lowell Oy, jolle olemme ulkoistaneet maksumuistutusten lähettämisen. Mikäli velallinen muistutuksesta huolimatta laiminlyö maksuvelvollisuutensa, Lowell käynnistää kaupungin toimesta perintätoimet ja perii saatavaa kaupungille. Uudesta maksuaikataulusta on mahdollista sopia myös Lowellin kanssa.
Rakentamispalveluiden käännetty arvonlisäverovelvollisuus
Kaupunginhallitus on 28.3.2011/ 12 § tekemällään päätöksellä todennut, että kaupunki kuuluu käännetyn arvonlisäverotuksen piiriin kiinteistöön kohdistuvien rakentamispalvelujen ostajana.
Kaupunginhallituksen päätös perustuu siihen, että Hämeenlinnan kaupunki myy kiinteistöön kohdistuvia rakentamispalveluita ulkopuolisille muutoin kuin satunnaisesti.
Hämeenlinnan kaupungin (y-tunnus 0146921-4) rakentamispalveluiden ostoihin sovelletaan käännettyä verovelvollisuutta. Kaupungin tulee saada ostamistaan rakentamispalveluista arvonlisäveroton ostolasku.
Lisätietoja käännetystä arvonlisävelvollisuudesta antavat:
- controller (tilapalvelut) Laura Haavisto, puh. 050 -5090 730
- talouspäällikkö Päivi Selonen, puh. 0400- 625 826