Neuvonta ja asiointi
Voit asioida Hämeenlinnan kaupungin työntekijöiden kanssa monin eri tavoin.
Asioi verkossa
Monen asian voit hoitaa jo suoraan sähköisesti verkossa.
Voit mm. hakea sähköisesti päivähoitopaikkaa, ilmoittaa lapsen kouluun, hakea rakennuslupaa ja selvittää ikäihmisen kotihoitopalvelujen tarvetta.
Chat-palvelu
Tekoälyyn pohjautuva asiakaspalvelija Kunta-Kati vastaa Hämeenlinnan kaupungin palveluihin liittyviin kysymyksiin vuorokauden ympäri virka- ja loma-ajoista välittämättä. Kunta-Kati toimii asiakaspalvelun ja sivuston hakutoiminnon tukena. Keräämänsä datan avulla Kunta-Kati toimii myös kaupungin asiakaspalvelun kehittämisen apuna.
Perhekeskus Uppiksen sivuilta löytyvä Tsemppibotti kysyy käyttäjältään kymmenen eri kysymystä, joiden välissä se tarjoaa vastausten mukaista ohjausta ja neuvontaa. Tsemppibotti on rakennettu niin, että mahdollisuus ammattilaisen ohjaukseen ja neuvontaan on tarjolla mahdollisimman matalalla kynnyksellä.
Soita ja kysy
Puhelinvaihde vastaa numerossa 03 6211 ma-pe klo 8-16. Suljettu arkipyhinä.
Kaupungin työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse arkisin kello 8-16. Puhelinnumerot löydät yhteystietohaun kautta tai kunkin palvelun sivulta.
Kaupungin kuusi palvelupistettä
Hämeenlinnassa on kuusi palvelupistettä, joissa voit hoitaa asiat, täyttää lomakkeita ja kysyä neuvoa.
Asioida voi myös kirjeitse. Osoitteen löydät tämän sivun alareunasta.