Neuvonta ja asiointi
Voit asioida Hämeenlinnan kaupungin työntekijöiden kanssa monin eri tavoin.
Asioi verkossa
Monen asian voit hoitaa jo suoraan sähköisesti verkossa.
Voit mm. hakea sähköisesti päivähoitopaikkaa, ilmoittaa lapsen kouluun, hakea rakennuslupaa ja selvittää ikäihmisen kotihoitopalvelujen tarvetta.
Chat-palvelu
Tekoälyyn pohjautuva asiakaspalvelija Kunta-Kati aloitti Hämeenlinnan kaupungin verkkosivuilla huhtikuussa 2020. Kunta-Kati vastaa kysymyksiin vuorokauden ympäri virka- ja loma-ajoista välittämättä sekä auttaa keräämänsä datan avulla Hämeenlinnaa asiakaspalvelun kehittämistä. Kunta-Kati korvaa kaupungin sivuilla aiemmin toimineen Hämeenlinna chatin.
Neuvoton-chat on tarkoitettu lasten ja nuorisoikäisten vanhemmille silloin, kun tarvitaan tukea arjen haastaviin tilanteisiin. Chat on avoinna ma klo 9-11, ke klo 20-22 ja pe klo 13-15.
Soita ja kysy
Puhelinvaihde vastaa numerossa 03 6211 ma-pe klo 8-16. Suljettu arkipyhinä.
Kaupungin työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse arkisin kello 8-16. Puhelinnumerot löydät yhteystietohaun kautta tai kunkin palvelun sivulta.
Kaupungin kuusi palvelupistettä
Hämeenlinnassa on kuusi palvelupistettä, joissa voit hoitaa asiat, täyttää lomakkeita ja kysyä neuvoa.
Asioida voi myös kirjeitse. Osoitteen löydät tämän sivun alareunasta.