Asiakastyytyväisyyden ja hoitoonpääsyn mittaaminen tekstiviestikyselyllä ja NPS-suositteluindeksillä
Hämeenlinnan kaupungin terveyspalveluiden avosairaanhoidon ja suun terveydenhuollon asiakaskokemuksista kerätään tietoa. Tekstiviestikyselyiden kautta tulleiden palautteiden avulla kehitetään toimintoja, palveluprosesseja ja asiakasymmärrystä. Lisäksi asiakaskokemuksen NPS-suositteluindeksin (Net Promoter …
Työmaavalvonta siirtyy digiaikaan: Buildie
Buildie on selainpohjainen sovellus, jonka avulla työmaavalvonta suoritetaan sähköisesti. Työmaavalvontaan liittyvät tiedot ovat reaaliaikaisesti ja helposti käsiteltävässä muodossa. Buildie koostuu webbikäyttöliittymästä ja mobiilisovelluksesta. Sovelluksessa on …
Konenäkö tuo uusia mahdollisuuksia torialueen liikenteen suunnitteluun ja kehittämiseen
Hämeenlinnan kauppatorin ja Raatihuoneenkadun liikennettä tutkittiin kesän 2021 ajan automaattisella konenäköön perustuvalla kamerajärjestelmällä. Tekoälyn avulla tunnistettiin ja eroteltiin kävelijät, pyöräilijät ja autot sekä kohteiden käyttämät …
Ensihoito tehostuu digitalisaation avulla – livestriimi kamerat pelastuslaitoksen ajoneuvoissa helpottavat kenttäjohtajien työtä
Kanta-Hämeen pelastuslaitokselle on rakennettu kameraverkko, pelastuslaitos on ottanut käyttöön livekamerat ajoneuvoissa. Kenttäjohtajat ovat paremmin ajan tasalla tapahtumista ja myös jälkiselvitykset ovat helpompia tallenteiden avulla. Kamerajärjestelmä …
Hämeenlinnan pääterveysasemalla tutkitaan voiko silmänpohjakuvauksia tehostaa tekoälyn avulla ja näin säästää lääkäreiden aikaa
Kolmannen vuoden terveydenhoitajaopiskelija Lotta Eskolin osallistui pilotointiin osana projektiharjoittelua. Projektissa tutkitaan voiko tekoälyn avulla tehostaa silmänpohjakuvausta. Laitteena Optomedin kannettava Aurora IQ -silmänpohjakamera. Projekti toteutetaan yhdessä …