Tämä ohjeisto on tarkoitettu sinulle, koska roolisi Hämeenlinnan menestyksen rakentamisessa on tärkeä. Voit auttaa meitä vahvistamaan Hämeenlinnana kilpailuetua siten, että kaikki viestimme ja toimintamme on johdonmukaista ja vastaanottajille ymmärrettävää, merkityksellistä ja kilpailijoista erottuvaa. Ohjeiston tehtävä on varmistaa, että kaikessa toiminnassamme rakennamme Hämeenlinnalle kumulatiivista arvoa.

Lataa käyttöösi brändielementit ja lisää ne oman markkinointiviestintäsi tueksi. Näin saat hyödyn irti Hämeenlinnan markkinoinnista ja brändistä. Helpoiten tämä tapahtuu ottamalla käyttöön Hämeenlinna-kulman.

Brändilupaus

Brändilupauksemme ”Ihan lähellä” viestii kilpailuedustamme ja hyvästä saavutettavuudesta, ymmärrettävästi ja selkeästi.

Lue lisää Hämeenlinnan brändilupauksesta 

Brändielementit

Ensimmäinen spontaani mielikuva Hämeenlinnasta puhuttaessa on useimmilla keskiaikainen Hämeen linna.

Lue lisää Hämeenlinnan brändielementeistä 

Bränditunnus

Hämeenlinnan bränditunnus muodostuu tunnuksesta ja logotyypistä. Se on tunnistettava, muotokieleltään vahva ja kestää aikaa.

Lue lisää Hämeenlinnan bränditunnuksen käytöstä 

Brändin käyttö tuotepakkauksissa

Lue lisää brändin käytöstä tuotepakkauksissa 

Lisätietoa

Mia Hällström Viestintäpäällikkö, Hämeenlinnan kaupunki 040 455 7576 mia.hallstrom@hameenlinna.fi, Kati Tiitola Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Linnan Kehitys Oy 040 547 5454 kati.tiitola@linnan.fi