Camilla Vuorenmaa taiteilijatapaamisessa Joustava sydän -näyttelyn viimeisenä viikonloppuna

Hämeenlinnan taidemuseossa järjestetään lauantaina 20.4. klo 14 Camilla Vuorenmaan taiteilijatapaaminen. Kyseessä on Vuorenmaan Joustava sydän -näyttelyn viimeinen viikonloppu.

Camilla Vuorenmaan (s. 1979 Tampereella) teokset käsittelevät usein ihmisyyteen ja inhimillisyyteen liittyviä kysymyksiä, kuten yksilön selviytymistä sekä myyttejä ja tarinoita. Joustava sydän -näyttelyn teoksissa Vuorenmaa tutkii erityisesti nuoruuteen, kasvuun ja perheeseen liittyviä teemoja. Vuorenmaa tunnetaan erityisesti puukaiverrukseen pohjautuvista suurikokoisista maalauksistaan. Näiden ja perinteisempien maalausten lisäksi näyttelyssä on esillä seinämaalaus, UV-maalauksia ja -installaatio sekä mediataideteoksia.

Camilla Vuorenmaa asuu ja työskentelee Helsingissä. Hän on valmistunut Kuvataideakatemiasta. Lisäksi hän on opiskellut Kankaanpään taidekoulussa. Vuonna 2017 hän oli ehdolla Ars Fennica
-palkinnon saajaksi, ja voitti vuonna 2015 Suomen taideakatemian palkinnon. Vuorenmaan teoksia on muun muassa Hämeenlinnan taidemuseoon talletetussa Niemistö-kokoelmassa sekä Espoon modernin taiteen museon EMMAn, Göteborgin taidemuseon, Nykytaiteen museo Kiasman sekä Saastamoisen säätiön kokoelmissa.

Camilla Vuorenmaan taiteilijatapaaminen
lauantaina 20.4. klo 14.00

Hämeenlinnan taidemuseo, Engel-rakennus
Taiteilijatapaaminen sisältyy museon pääsylipun hintaan. Liput 12/10/0 €

Kuninkaallisen Nukketeatterin kierros Camilla Vuorenmaan Joustava sydän -näyttelyssä vie pois arkisesta maailmasta

Hämeenlinnan taidemuseossa järjestetään Camilla Vuorenmaan Joustava sydän -näyttelyn viimeisenä päivänä su 21.4. klo 12 ja 14 kierros, joka tarjoaa kokonaisvaltaisen ja mielenkiintoisen taidekokemuksen. Vuorenmaan suurikokoiset ja värikylläiset maalaukset sekä näyttelyn tarinallinen maailma yhdistyvät Kuninkaallisen Nukketeatterin näyttelijöiden opastukseen. Kierros päättyy näyttelyn teemoista ammentavaan teatteriperformanssiin, jossa käytetään eri teatteritekniikoita.

Kevään 2024 aikana kantahämäläiset kahdeksasluokkalaiset ovat päässeet kokemaan opastuksen ja esityksen Joustava sydän -näyttelyyn. Nyt myös muut pääsevät tutustumaan kokonaisuuteen yleisölle avoimella kierroksella yhdessä Kuninkaallisen Nukketeatterin näyttelijöiden Antti Kemppaisen ja Hannu Räisän kanssa.

Kuninkaallisen Nukketeatterin kierrokset Joustava sydän -näyttelyssä
sunnuntaina 21.4. kello 12 ja 14
Opastus ja esitys kestävät noin 60 minuuttia.
Hämeenlinnan taidemuseo, Engel-rakennus
Tapahtuma sisältyy pääsylipun hintaan. Liput 12/10/0 €

Camilla Vuorenmaa – Joustava sydän on avoinna sunnuntaihin 21.4.2024 asti

Camilla Vuorenmaa, Joustava sydän – Hämeenlinnan taidemuseo (hameenlinnantaidemuseo.fi)