Lisätietoa
Joukkoliikenteen toimivaltainen viranomainen
Hämeenlinnan kaupunki toimii joukkoliikenteen toimivaltaisena viranomaisena Hämeenlinnassa, Janakkalassa ja Hattulassa.
Joukkoliikennejaosto
Päätökset tehdään seudullisessa luottamuselimessä, joukkoliikennejaostossa, jossa on Hämeenlinnasta kolme edustajaa sekä Hattulasta ja Janakkalasta kummastakin yksi. Jaoston puheenjohtajana on Hämeenlinnan kaupunkirakennelautakunnan jäsen ja varapuheenjohtaja Janakkalasta tai Hattulasta. Joukkoliikennejaoston esittelijänä toimii maankäytön suunnittelujohtaja ja sihteerinä joukkoliikennekoordinaattori.
Joukkoliikenneviranomaisen tehtävät on määritetty EU:n palvelusopimusasetuksessa (PSA), Joukkoliikennelaissa ja Laissa liikenteen palveluista.
Mahdolliset korvaukset
Mikäli matkasi epäonnistuu tai muuten vaadit matkastasi korvauksia. Ole meihin yhteydessä. Palvelupiste Kastelli selvittää Waltti-korttiin liittyvissä epäselvyyksissä sekä ottaa vastaan valmiiksi täytettyjä korvaushakemuksia.
Huomioithan, että liikennehäiriö, esimerkiksi vuoron tai sen osan puuttuminen tai etuajassa/myöhässä saapuminen ei tavallisesti oikeuta korvauksiin. Hyvitystä voidaan maksaa tapauskohtaisesti harkinnan mukaan Hämeenlinnan seudun joukkoliikenteelle osoitetun kirjallisen hakemuksen perusteella.
Korvausten perusteena vuoron tulee olla myöhässä yli 60 minuuttia eikä korvaavaa joukkoliikenteen käyttömahdollisuutta ole kohtuudella mahdollista käyttää. Kaupunkiliikenteessä kriteeristö ei yleensä täyty nykyisellä palvelutasolla.
Mikäli olet käyttänyt taksia tulee sinulla olla aina kuitti mahdollisia korvauksia hakiessasi. Ilman kuittia taksimatkasta korvauksia ei voida maksaa.
Mikäli palvelussamme on tapahtunut virhe , täydennä korvaushakemus ja lähetä se meille käsiteltäväksi osoitteeseen joukkoliikenne@hameenlinna.fi. Käsittelemme korvaushakemuksesi mahdollisimman pikaisesti.
Asiakaspalvelu
Palvelupisteestä saat asiantuntijapalvelua joukkoliikenteemme aikatauluista ja lipuista. Palvelupiste Kastelli on juuri teitä asiakkaita varten ja auttaa teitä joukkoliikenteen asioissa.
Palvelupiste Kastelli
Wetterhoffinkatu 2
13100 Hämeenlinna
puh. 03 621 3370
palvelupiste@hameenlinna.fi
Palaute
Anna meille palautetta niin risuista kuin ruusuistakin e-palautejärjestelmän kautta. Kaikki palaute on meille tärkeää kehittäessämme joukkoliikennettä seutumme asiakkaille.
Antaessasi palautetta meille, kerro meille mahdollisimman tarkkaan mistä on kyse, jotta voimme käsitellä annetun palautteen mahdollisimman sujuvasti. Anna meille vähintään seuraavat tiedot, jos kyse on aikatauluista tai linjavuorosta:
- päivämäärä
- kellonaika
- linjanumero
- mikä pysäkki
- mikä suunta
- mihin matka / mille pysäkille matka
- palautteen kuvaus
Jättämällä yhteystietosi varmistat, että voimme aina tarvittaessa olla yhteydessä sinuun, jos jokin antamassasi palautteessa askarruttaa mieltämme. Samalla varmistat, että toiveesi voidaan hyödyntää aikataulu- ja reittisuunnittelussamme