Ohjeita Waltti-verkkokaupan käyttöön
Waltti-kaupassa voi matkakortille ladata arvoa ja kausilipputuotteita.
Waltti-kaupassa matkakorttia voi ladata sekä mobiililaitteella että työpöytäselaimella. Matkakortin voi ladata Waltti-kaupassa myös ilman rekisteröitymistä, kun syöttää palveluun matkakortin korttinumeron ja valitsee oman liikennöintialueen.
Kun oman käyttäjätilin rekisteröi Waltti-kauppaan, saa käyttöön laajemmat palvelut. Tiliin voi yhdistää useita kortteja, jolloin lisätyt kortit ovat aina heti käytettävissä ja suoraan ladattavissa. Myös edelliset ostokset näkyvät käyttäjätilissä.
Rekisteröityminen on edellyttää sähköpostin ja salasanan antamista. Maksaminen tapahtuu verkkopankissa Paytrailin kautta. Ostotapahtuman jälkeen saat kuitin antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Vanhan Waltti-nettipalvelun tunnukset eivät toimi uudessa kaupassa, joten rekisteröityminen vaatii uudet tunnukset.
Uuden kortin tilaaminen netissä
- Tutustu uuden matkakortin tilauspalvelun etusivulta löytyviin käyttöohjeisiin
- Korttimaksu on 5 €
- Tarkista ennen maksamista, että tilasit oikean lipputuotteen oikealla vyöhykkeelle, ks. vyöhykekartta.
- Maksa verkkopankissa ostoksesi pankki- tai luottokortilta
- Tilattu kortti saapuu postitse kotiin 7-14 vrk:n kuluessa.
Latausten ja asiakastietojen tarkastelu netissä
- Matkakortin voi ladata Waltti-kaupassa, vaikka edellistä saldoa tai kautta olisikin vielä jäljellä. Uusi kausi käynnistyy edellisen kauden päättymistä seuraavalla matkustuskerralla, kun kortti luetaan linja-auton rahastuslaitteella.
- HUOM! Kortille ei voi ostaa uutta kautta tai arvoa, jos sillä on odottamassa käyttämätön/aktivoimaton nettilataus.
- Voit aktivoida netissä lataamasi lipputuotteen linja-autossa kortinlukijalla tai palvelupisteessä.
- Arvoa voi kortille ladata enintään 500 euroa.
- Kausilipun vyöhykkeet ja kelpoisuusajan voi vaihtaa Waltti-nettikaupassa, kun lataa uutta lippua.
- HUOM! Arvolipun vyöhykkeiden muuttaminen vaatii asioinnin palvelupisteessä (palvelupiste Kastellissa tai R-kioskin Waltti-palvelupisteillä. Myyntipisteinä toimivat R-kioskit eivät voi muuttaa vyöhykkeitä).
- Ikäryhmän tai osoitetietojen muuttaminen vaatii toistaiseksi aina asiakaspalvelupisteessä asiointia.
- Haltijakohtaista arvolippua voi lisäladata verkkokaupassa, jos sen liittää palvelussa henkilökohtaiseen käyttäjätiliin.
Älä! sulje sovellusta rastista, kun maksu on suoritettu. Odota, että sivu siirtyy automaattisesti takaisin Waltin sivulle. Jos olet sulkenut sivun rastista ennen järjestelmän automaattista paluuta Waltti-sivulle, tulee maksun siirtymiselle Paytrailin toimesta kolmen (3) vuorokauden karenssi mahdollisen maksutoimenpiteen virheellisestä toimivuudesta .
Tärkeää! Varmista, että kortinnumero on varmasti oikein. Käyttäjä on aina vastuussa oikean matkakortin valinnasta, sillä väärälle matkakortille tehtyjä ostoksia ei voi mitätöidä eikä siirtää toiselle matkakortille.
Vinkki! Ota korttinumerosta kuva puhelimella ja suurenna kuvaa, niin saat numerot helpommin näkyviin.
Verkkokaupassa tehdyn latauksen aktivointi
- Lataus siirtyy kortille ja näkyy kortin tiedoissa vasta, kun kortti luetaan/ aktivoidaan latauksen jälkeen linja-auton rahastuslaitteella.
- Ostos verkkokaupassa kannattaa tehdä hyvissä ajoin ennen matkustustarvetta. Netissä tehdyn latauksen siirtyminen ja näkyminen ajoneuvolaitteella kestää yleensä vähintään kaksi tuntia. Ennen sitä ladatulla lipputuotteella ei voi matkustaa.
- Aktivoi verkkokaupassa ostamasi lipputuote 30 päivän sisällä lataamisesta. Aktivointi tapahtuu linja-auton rahastuslaitteella matkustuksen yhteydessä. Aktivoinnin yhteydessä autolaitteen näytöllä näkyy lyhyen aikaa teksti NETTILATAUS.
- Latauksen voi aktivoida myös ilman matkustamista palvelupiste Kastellissa tai Waltin rajoitettuina palvelupisteinä toimivissa R-kioskeissa.