Tule kokeilemaan yrittäjyyttä Hämeensaareen kesällä – päiväksi tai vaikka koko kesäksi

Hämeenlinnan kaupungin elinvoima- ja työllisyyspalvelut ja Hämeenlinnan Seudun 4H-yhdistyksen 4H-yritys -toiminta kannustavat nuoria yrittäjyydestä kiinnostuneita tai kesätyötä vailla olevia nuoria kokeilemaan yrittäjyyttä Hämeensaaressa kesällä 2024. Toiminnassa kuka vain yrittäjyydestä kiinnostunut 13-28-vuotias voi tulla testaamaan omaa yritystoimintaansa maksutta Hämeensaaren rantaan. Toiminnalla halutaan kannustaa nuoria testaamaan omia yritysideoitaan matalalla kynnyksellä. Yrittäjyyskokeilut voivat tapahtua ajalla 1.6.-21.8.2024. Tarjolla on kolme myyntipaikkaa.

4H:n Oma Firma -valmennuksesta tukea yrittäjyyskokeiluun

Olisitko kiinnostunut Hämeensaaren yrittäjyyskokeilusta, mutta sinulla ei ole vielä yritysideaa? Tai sinulla on idea, mutta et tiedä miten sen kanssa edetä? Ei hätää, sillä 4H:lla on alkamassa toukokuussa Oma Firma -valmennus, jossa on vielä tilaa.Oma Firma on tarkoitettu 13-28-vuotiaille. Valmennuksessa mietitään ideoita, joilla voi tienata omaa rahaa. Niistä kehitetään yritysidea ja kurssin jälkeen on mahdollista perustaa oma 4H-yritys. Hämeenlinnan kaupunki myöntää myös 300 € rahallisen tuen uusille yrittäjille.

Kokeilimme Hämeensaaren konseptia pienimuotoisesti jo viime kesänä. Nyt haluamme kehittää toimintaa edelleen ja tehdä siitä toivottavasti pysyvän konseptin. Nuorilla on loistavia ideoita! Nyt on paikka, jossa pääsee kesällä tienaamaan omaa rahaa ja kokeilemaan niitä omia hienoja ideoita käytännössä. Ja tekemällähän oppii parhaiten! kannustaa 4H-yritysvastaava Jenni Kurkela

Hämeensaaren yrittäjyyskokeiluun voi osallistua myös ilman Oma Firma -valmennusta, mutta tämä mahdollisuus kannatta hyödyntää. Voit päästä suoraan valmennuksesta kokeilemaan yritysideaasi Hämeensaareen. Tule yksin, kaverin kanssa tai porukalla! Lue lisää Oma Firma -valmennuksesta ja ilmoittaudu: Oma Firma -yritysvalmennus HML | Hämeenlinnan Seudun 4H-yhdistys

Mitä pitää huomioida, jos haluaa osallistua yrittäjyyskokeiluun?

• Yrittäjyyskokeiluille on varattu Hämeensaaresta kolme paikkaa.
  • Uudet yrittäjät voivat tulla kokeilemaan yrittäjyyttä alueelle ilman paikkamaksua. Mikäli toimija tarvitsee sähköä, se laskutetaan erikseen.
  • Kokeilu on avoinna kaiken ikäisille, mutta kokeiluun toivotaan erityisesti nuoria toimijoita.
  • Yrittäjyyskokeilu voi kestää yhden päivän tai vaikka koko kesän, ajalla 1.6.-21.8.2024.
  • Uuden yrittäjän pitää tehdä kirjallinen sopimus yrittäjyyskokeilusta vähintään 3 arkipäivää ennen toiminnan aloitusta.
  • Sopimuksen allekirjoittaa täysi-ikäinen henkilö, alaikäisten yrittäjäkokeilijoiden kohdalla esimerkiksi nuoren huoltaja.
  • Yrittäjä vastaa mahdollisista elintarvikeluvista ja siihen liittyvistä asioista. Ei alkoholimyyntiä.

Kuusi nuorta istuu myyntikojussa.
Kesällä 2023 Hämeensaaressa yrittäjyyttä kokeilleet nuoret perustivat jäätelöbaarin ja suosittelevat muitakin nuoria lähtemään rohkeasti mukaan.

Yrittäjyyskokeilu tulossa myös Lammin torille

Hämeensaaren lisäksi yrittäjyyttä voi kokeilla kesällä myös Lammin torilla. Siellä yrittäjyyskokeiluille on varattu kaksi paikkaa. Tästä päivitämme lisätietoa, kun yksityiskohdat tarkentuvat. Voit jo ilmoittaa kiinnostuksestasi 4H:lle. Huomioi myös edellä kuvattu Oma Firma -valmennus yrittämisen tueksi.

Miten ilmoittaudun mukaan?

Jos haluat osallistua omalla ideallasi Hämeensaaren yrittäjyyskokeiluun tai olet kiinnostunut Oma Firma -valmennuksesta, ole yhteydessä Hämeenlinnan Seudun 4H-yhdistykseen:

Jenni Kurkela, jenni.kurkela@4h.fi, puh. 050 3518307 (ajalla 1.-28.6. ja 29.7.-21.8.)

Tiitu Kumpumäki, tiitu.kumpumaki@4h.fi, puh. 050 5090750 (ajalla 1.-19.7.)

Tuija Ruokolahti, tuija.ruokolahti@4h.fi, puh. 040 504 9050 (ajalla 22.-26.7.)

Lisätietoja:

Niklas Lähteenmäki
Elinvoimajohtaja, Hämeenlinnan kaupungin elinvoima- ja työllisyyspalvelut
niklas.lahteenmaki@hameenlinna.fi