Waltti-kortin käyttö
Waltti-kortti leimataan bussin rahastuslaitteessa aina bussiin noustaessa. Kortti tulee leimata myös vaihtoon oikeuttavilla matkoilla. Äänimerkin jälkeen tapahtuma on suoritettu ja kortin voi poistaa lukijalta.
Rahastuslaitteen näyttö ilmoittaa:
- Leimatut vyöhykkeet, matkan hinnan ja lipulle jäävän saldon käytettäessä arvolippua
- Kausilipun viimeisen voimassaolopäivän
- Vaihtomatkat
- ”Nettilataus (odota hetki)” – verkkokaupan ostoksen latautuessa kortille
Jos haluat näytöllä olevan informaation säilyvän näytöllä pidempään, pidä korttia lukulaitteella kauemmin.
TOISEN HENKILÖN MATKAN MAKSAMINEN WALTTI-KORTILLA
Haltijakohtaisella kortilla olevalla arvolla voi maksaa yhtä aikaa useamman samaan tai alempaan ikäryhmään kuuluvan henkilön matkan. Henkilökohtaisella kortilla olevalla arvolla voi myös maksaa useamman samaan tai alempaan ikäryhmään kuuluvan henkilön matkan silloin, kun kortin omistaja matkustaa itse saman matkan.
Veloitus perustuu kortinhaltijan asiakasryhmään. Esim. jos aikuinen maksaa nuoren/lapsen/seniorin matkan omalla kortillaan, veloitus kortilta tehdään aikuisen arvolippuhinnan mukaan.
Opiskelijan ja seniorin arvokortilla voi maksaa myös toisen henkilön matkan, mutta kortilta veloittuu silloin aina aikuisen lippuhinta, koska kortilla olevat etuudet ovat henkilökohtaisia. Opiskelija- ja seniorikortilla toisen matkaa maksaessa tulee ensin leimata oma matka ja sen jälkeen kanssamatkustajan matka.
KORTIN TIETOJEN MUUTOS
Kortin tietoja voi muuttaa Palvelupiste Kastellissa.
WALTTI-KORTINLUKIJASOVELLUS
Voit tarkistaa Waltti-kortilla olevat lipputuotteet Waltti-kortinlukija-sovelluksen avulla. Sovellus on ilmainen ja se toimii NFC-toiminnan omaavissa Android-käyttöjärjestelmää käyttävissä puhelimissa ja tableteissa. Sovellus on ladattavissa Google Playssa.
Waltti-kortinlukija-sovellus näyttää kortilla voimassaolevat kaudet, jäljellä olevan arvon, viimeisen arvolipun sekä edelliset matkat matkakortilta, kun NFC-puhelimella koskettaa korttia. Sovelluksella voi myös lähettää itselleen sähköpostiin kuittitiedot viimeisimmästä arvolipusta. Sovellus lukee vain Waltti-matka- ja kertakortteja.
KORTIN KATOAMINEN
Henkilökohtaisen Waltti-kortin omistajat voivat käydä Palvelupiste Kastellissa sulkemassa kadonneen korttinsa. Haltijakohtaista Waltti-korttia ei voida sulkea eikä lippuja voi siirtää toiselle kortille.
Kadonnutta matkakorttia voi tiedustella asiakaspalvelupisteestä.