Aamu- ja iltapäivätoimintaan hakeminen
Hakuaika aamu- ja iltapäivätoimintaan lukuvuodelle 2025-2026 on 15.3. – 25.5.2025.
Haku koskee myös oppilaita, jotka ovat kuluneena lukuvuonna olleet toiminnassa mukana ja haluavat jatkaa ensi lukuvuonna. Lukuvuosi alkaa 6.8.2025.
Toimintaan haetaan ensisijaisesti Wilman kautta täyttämällä ”Hakemus aamu- ja iltapäivätoimintaan lukuvuodelle 2025–2026” kohdasta ”Hakemukset ja päätökset”. Wilman mobiilisovelluksella ei hakemuksen täyttö onnistu, vaan se tulee tehdä tietokoneella tai puhelimen selaimen kautta.
Ryhmä perustetaan, jos vähintään seitsemän lasta on hakuaikana ilmoittautunut mukaan toimintaan. Aamu- ja iltapäivätoiminnan paikka osoitetaan kaikille hakuaikana hakeneille siitä ryhmästä, mistä hakija on paikkaa hakenut, mikäli ryhmä on perustettu.
Toimintaan voi hakea mukaan myös hakuajan jälkeen tai lukuvuoden aikana, mutta paikkoja ei voida tällöin varmistaa kaikille hakijoille. Hakuajan jälkeen saapuneet hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä ja paikka voidaan myöntää, mikäli ryhmässä on tilaa. Mahdollisia vapaaksi jääneitä paikkoja voi tiedustella aamu- ja iltapäivätoiminnan koordinaattorilta.
Päätöstiedote paikan myöntämisestä on toimitettu huoltajalle hakuajan päätyttyä sähköisenä Wilman päätöksenä tai vaihtoehtoisesti paperipostilla. Päätös löytyy Wilmasta tietokoneen tai puhelimen selaimen kautta kirjautuessa kohdasta ”Hakemukset ja päätökset”. Mobiilisovelluksessa ei ”Hakemukset ja päätökset” ole näkyvissä. Aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajat ovat yhteydessä perheisiin ennen lukuvuoden alkua ja tiedottavat toimintakäytänteistä.
Huoltaja voi täyttää paperihakemuksen, mikäli ei ole mahdollisuutta täyttää sähköistä hakemusta. Hakemus palautetaan osoitteeseen Hämeenlinnan kaupunki, Opetuspalvelut / APIP, Wetterhoffinkatu 2, 13100 Hämeenlinna tai sähköpostilla laura.waulu(at)hameenlinna.fi
Hakemus aamu- ja iltapäivätoimintaan lukuvuodelle 2025-2026 (tulostettava pdf)
Application for morning and after-school clubs for the school year 2025-2026 (printable pdf)
Waulu Laura
- Aamu- iltapäivätoiminnan koordinaattori,77116
- 050 509 1126
- laura.waulu@hameenlinna.fi
Aiheeseen liittyvät
Pahoinvointipuheesta hyvinvoinnin lähteille
16.6.2025
Tammikuussa Hämeenlinnan perusopetusjohtajana aloittanut Sisko Huotari korostaa kulttuurin merkitystä lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistäjänä.
Koulujen muovikassi-tutkimuksilla kohti muovittomia vesistöjä
10.6.2025
Miltä näyttää ihmistoiminnan jälki lähirannoillamme? Entä kuinka paljon pienmuoveja löytyy vesistöistä? Näihin kysymyksiin vastaavat Hämeenlinnan 5.-luokkalaiset uudessa Muovikassi-toimintamallissa, jossa koululaiset tekevät ympäristötutkimusta omalla lähirannallaan.
Oppimisen tuen järjestäminen muuttuu 1.8.2025 alkaen
22.5.2025
Eduskunta on hyväksynyt lakimuutokset, jotka muuttavat oppimisen tuen järjestämistä esiopetuksessa ja perusopetuksessa sekä lukio- ja ammatillisessa koulutuksessa 1.8.2025 alkaen. Tavoitteena on selkeyttää ja yhtenäistää tuen …
Poliisilla väkivaltaan liittyvä tehtävä hämeenlinnalaisessa koulussa
21.5.2025
Hämeenlinnassa Rengon koulussa oppilas vahingoitti toista oppilasta teräaseella.
Aiheeseen liittyvät blogit
Fiksua työtä 2025: Viestimme yhdessä – Instagram
14.1.2025
Viestintä on tärkeä osa onnistunutta kodin ja koulun välistä yhteistyötä. Virallisten kanavien lisäksi koulullamme on käytössä Instagram-tili @ruununmyllynkoulu. Tili on huoltajille ja kaikille yhteistyötä kanssamme …
Fiksua työtä 2025: Luemme yhdessä
14.1.2025
Tavoitteena on oppilaiden lukuinnostuksen, motivaation ja lukutaidon kehityksen edistäminen. Koulumme Lukutaitotiimi sai idean kehittää Luemme yhdessä -toimintamallin meidän kaikkien käyttöön. Luemme yhdessä -toimintamalliin on koottu …
PALKITTU! Fiksua työtä 2025: Pienluokkien iltapäiväkerhon liikunnan lisääminen
14.1.2025
Lasten liikuntataitojen tavoitteellinen kehittäminen ja liikuntaan innostaminen Mistä idea sai alkunsa? Ajatus liikunnan lisäämisestä syntyi opiskelujen aikana. Koulultamme lähti opiskelemaan viisi kouluohjaajaa kaupungin järjestämään Lasten …
PALKITTU! Fiksua työtä 2025: Lukuinnostuksen ja luetunymmärtämisen kehittäminen
14.1.2025
Oppilaiden lukutaidot ja halu lukea ovat alhaisimmillaan, ja tällä on vaikutuksia kaikkeen oppimiseen ja osallistumiseen. Lukutaidon vahvuus läpäisee kaikki oppiaineet ja lukutaidolla on suuri merkitys …